Co zrobić, gdy brakuje Ci inspiracji? Siedem kreatywnych praktyk.

Co zrobić, gdy brakuje Ci inspiracji? Siedem kreatywnych praktyk.

Czasami musisz użyć swojej kreatywności, aby wymyślić temat na artykuł, źródło ulepszeń dla firmy lub rozwiązanie problemu, o którego rozwiązanie zostałeś poproszony. Ale czasami nic z tego nie wynika. Wtedy właśnie zdajesz sobie sprawę, że symptom słynnej pustej kartki istnieje. Czasami nie trzeba wiele, aby zainspirować swój mózg, aby zaczął kipieć od pomysłów. Oto bliższe spojrzenie na kilka dobrych praktyk.

1. Zrób coś, co musisz.

Skończyły Ci się inspiracje i nie możesz nic znaleźć. Jest to idealna okazja, aby uniknąć marnowania czasu, ponieważ jeśli wciąż próbujesz wymyślić pomysł, który nie przychodzi, ryzykujesz utknięcie. Najlepszym sposobem na znalezienie pomysłu w tym czasie jest wykonywanie innych zadań. W przeciwnym razie ryzykujesz, że się zestresujesz i staniesz się jeszcze mniej kreatywny, ponieważ jesteś przyciśnięty do czasu i zmartwiony. Nie wahaj się odwrócić swojej listy rzeczy do zrobienia i wykonuj małe zadania. W najgorszym wypadku, jeśli jesteś szczególnie przywiązany do domu, obowiązki domowe będą bardzo dobrze wykonywane. Przede wszystkim musisz wyjść z obsesji znalezienia pomysłu, aby uwolnić swój umysł. Jeśli pomysł nie przyjdzie, w najgorszym wypadku nie będziesz miał zaległości w innych zobowiązaniach, więc skoro już przy tym jesteś, równie dobrze możesz odłożyć szukanie pomysłów.

2. Opisuj słowami wszystko, co widzisz.

Czasami inspiracja przychodzi z zewnątrz. Każdy przedmiot lub dźwięk reprezentuje dla Ciebie jakąś ideę. Jeśli weźmiemy na przykład stół, może on oznaczać dla Ciebie przestrzeń do jedzenia lub przestrzeń do pracy. Krótko mówiąc, wszystkie przedmioty lub wszystko, co dzieje się wokół Ciebie, może zainspirować Cię do zapisania słów lub fraz. Po wypisaniu jak największej liczby elementów, możesz po prostu poszukać sposobów na powiązanie ich z Twoim problemem i spróbować wydobyć kreatywny pomysł. Im więcej pomysłów ma Twój umysł, tym bardziej będzie kreatywny. Nie wahaj się więc przechodzić od jednego pomysłu do drugiego.

3. Burza mózgów jest zawsze przydatna.

Kiedy nie masz pomysłów, dlaczego nie zwrócić się do innych. Jeśli zabraknie Ci pomysłów, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś na przykład zapytał swoich przyjaciół, rodzinę lub kolegów, co sądzą o danym temacie lub jak rozwiązaliby dany problem. Burza mózgów działa tak długo, jak długo nie przerywasz ludziom z każdym pomysłem, który Ci podsuwają. Dziel się swoją opinią jak najrzadziej i zapisuj ich pomysły bez wtrącania się. Jeśli nie wszystkie pomysły nadają się do wykorzystania, niektóre mogą być. Najprawdopodobniej wpadną na pomysły, o których nigdy byś nie pomyślał, więc skorzystaj z nich!

4. Podejście do tematu z innej strony.

Jest to szczególnie przydatne, gdy szukasz pomysłu, który mógłby spodobać się klientowi lub czytelnikowi (na przykład). Chodzi o to, aby zadać sobie pytanie, co by chcieli (czytać, używać) i co mogłoby być dla nich użyteczne i zainteresować ich. Jest to dość trudne zadanie, jeśli na przykład nie jest się w ogóle konsumentem tego typu produktów lub czytelnikiem tego typu prasy, ponieważ trzeba naprawdę postawić się w sytuacji danej osoby i zapytać, co ona by pomyślała. Chodzi o maksymalne wykorzystanie empatii, aby zrozumieć działanie i sposób myślenia użytkownika lub czytelnika.

5. Inspiracja innymi źródłami.

Jeśli nie masz żadnych pomysłów, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś poszukał ich gdzie indziej. Oczywiście możesz przyjrzeć się temu, co robią Twoi konkurenci, ale możesz pójść dalej, sprawdzając, co dzieje się za granicą lub w innych sektorach działalności i zadać sobie pytanie, czy praktyki te można przenieść na grunt Twojej firmy. W ten sposób rodzi się wiele kreatywnych pomysłów lub ulepszeń. Nie należy zapominać, że pomysłów jest mnóstwo i że choć czasami nie są one bezpośrednio transponowalne, mogą się takimi stać po wprowadzeniu kilku zmian. Wielu przedsiębiorców często mówi w ten sposób, że trzeba mieć otwarty umysł przez cały czas i w każdym miejscu. Więc nie wahaj się być ciekawskim.

Czy audiobooki są lepsze od książek tradycyjnych?

6. Sztuka zawsze inspiruje.

Sztuka inspiruje emocje, a emocje generują pomysły. Nie bez powodu wielcy artyści często potrzebowali muzy. Każda emocja, którą odczuwamy na przykład w dziele sztuki lub muzyki, pozostaje źródłem potencjalnej kreatywności. Kreacje artystyczne wywołują u Ciebie emocje, które prowadzą na oryginalną ścieżkę. Jeśli zabraknie Ci pomysłów, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wybrał się na wystawę (nawet wirtualną) lub posłuchał muzyki, która wprawi Cię w inny niż zwykle stan umysłu. To zwiększy Twoją kreatywność.

7. Skonfrontuj się z mentalnością innych.

Powszechne jest zamykanie się we własnym sposobie myślenia, a konfrontowanie pomysłów z nieświadomą publicznością lub taką, która nie jest częścią twojego otoczenia, jest dobrą praktyką zwiększającą twoją kreatywność. Należy wziąć pod uwagę, że nasz mózg rozwija się w ramach ustalonych reguł, które spowalniają naszą zdolność do wyobrażania sobie nowych rzeczy. Im mniej fachowa jest dana osoba, tym bardziej prawdopodobne jest, że będzie pytać, dlaczego coś jest robione w taki czy inny sposób (dzieci ze swoimi "dlaczego" zmuszają nas do szukania przyczyn rzeczy). Aby wyrwać się ze schematu myślenia, można więc zwrócić się do nowicjuszy. Inną metodą jest zwrócenie się do obcokrajowców, którzy mają zupełnie inny sposób myślenia i są bardzo skuteczni w firmach wielokulturowych. Pozwoli Ci to podejść do sprawy z zupełnie innej strony niż zwykle.